Зовнішня візуальна реклама

Зовнішня реклама — це текстова, графічна, або інша візуальна інформація рекламного характеру, яка розміщується на спеціальних стаціонарних або тимчасових конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, зовнішніх поверхнях будівель і споруд, елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг або на них самих.

Являє собою канал доставки рекламної інформації з низькою вибірковістю, що впливає на різні типи масової аудиторії.

Ефективність зовнішньої реклами є результатом впливу великої кількості факторів, тому планування і проведення рекламних кампаній вимагає від рекламодавця знання окремих її особливостей.

Точно вибраний формат зовнішньої реклами гарантує увагу цільової аудиторії до її змісту, а значна різноманітність рекламних носіїв дозволяють сформувати програму розміщення реклами таким чином, щоб забезпечити найбільшу кількість контактів з рекламним повідомленням, а значить, і велику запам’ятовуваність.

Зовнішня реклама – як її зробити ефективною?

Для того, щоб зовнішня реклама була ефективною, рекламодавцеві необхідно не тільки вдаватися до привертаючих увагу креативних рішень, але і ретельно обирати відповідний засіб реклами та місця розміщення. Так, іноді навіть локальне розміщення створює враження масованої кампанії і надовго запам’ятовується споживачам. Крім того, зовнішня реклама може бути цілеспрямованою: при точному розміщенні вона здатна не тільки охопити цільову аудиторію, але і направити її потоки в потрібному напрямку (наприклад, якщо рекламована пропозиція спрямована виключно на споживачів конкретного району).

Зовнішня реклама – п’ять найбільш важливих вимог:

  1. Бути лаконічною.
  2. Часто попадатися на очі.
  3. Привертати до себе увагу.
  4. Бути зрозумілою масової аудиторії.
  5. Сприйматися на ходу.

Через зазначені вимоги зовнішня реклама, використовується, насамперед, як допоміжний засіб в рамках комплексних рекламних кампаній для підкріплення і доповнення реклами, що розміщується в інших медіа.

ОСНОВНІ ЗАСОБИ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

Засоби зовнішньої реклами відрізняються великою різноманітністю, тому рекламне повідомлення, яке рекламодавець має намір донести до цільової аудиторії, може бути представлений різним чином. У зовнішній рекламі існує велика різноманітність рекламних носіїв і їх форматів, причому кількість носіїв і форматів постійно зростає.

Всі засоби зовнішньої реклами поділяються на дві основні групи:

  • Стаціонарні рекламні носії. До стаціонарних засобів реклами відносяться рекламні носії, що мають постійне місце розміщення. Стаціонарні засоби реклами поділяються на окремо стоячі і розміщені на будівлях або спорудах. Окремо стоячі засоби реклами, на відміну від встановлених на будівлях, мають самостійний фундамент або ділянку розміщення.
  • Тимчасові рекламні носії. До тимчасових засобів реклами відносяться рекламні носії, що не мають постійних місць розміщення і розміщуються протягом певного періоду часу.

Зовнішня реклама – формати рекламних носіїв

Всі засоби зовнішньої реклами поділяються на певні формати. Формат зовнішньої реклами визначається розміром рекламної поверхні, тобто висотою і довжиною рекламного зображення. До теперішнього часу найбільшого поширення набули такі формати рекламних носіїв (висота × ширина, м):

  • Білборд. Рекламний щит 6×3.
  • Суперборд. Рекламний щит 3×12, 4×12.
  • Суперсайт. Рекламний щит 10×5, 12×5, 15×5.
  • Сітіборд. Рекламний щит 3,7×2,7.
  • Сіті-формат. Рекламна конструкція 1,2×1,8 з внутрішнім підсвічуванням.
  • Піллар. Тригранна тумба 1,4×3 з внутрішнім підсвічуванням.
  • Панель-кронштейн. Рекламна конструкція 1,2×1,8 з внутрішнім підсвічуванням.
  • Транспарант-розтяжка. Рекламний транспарант 1×12.
  • Афіша. Рекламний плакат 1,75×1,85.

Вказані формати вважаються стандартними і в даний час складають переважну більшість рекламних носіїв на ринку зовнішньої реклами. Незважаючи на те, що пошук нових форматів рекламних носіїв ведеться постійно, традиційні і випробувані рекламні формати займають провідне місце серед найбільш затребуваних. Оператори мереж зовнішньої реклами та підприємства, що пропонують послуги з її розміщення, продовжують активно вдосконалювати як мережі, так і засоби реклами, винаходячи все нові способи для підвищення їх ефективності.

ОСНОВНІ МІСЦЯ РОЗТАШУВАННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

Місця розташування зовнішньої реклами поділяються на наступні основні зони:

  • Наддорожній простір;
  • Смуги відведення доріг, придорожні зони, розділові смуги;
  • Огорожі постійні і тимчасові.
  • Муніципальні та приватні території, об’єкти інфраструктури:
  • Тротуари, пішохідні зони;
  • Парки, сквери, місця відпочинку;
  • Вуличні меблі;
  • Об’єкти нерухомості, включаючи житлові, громадські та інші будівлі та споруди:
  • Стіни будівель і споруд;
  • Дахи будівель і споруд.

Зовнішня реклама – моделі розміщення

Розміщення зовнішньої реклами може здійснюватися за однією з таких моделей розташування зовнішньої реклами, які дозволяють збільшити охоплення цільової аудиторії:

  • Павутинка — модель, при якій всі рекламні носії розташовуються в безпосередній близькості від рекламованого об’єкта (наприклад, торгового підприємства, сервісу, офісу рекламодавця), пронизуючи навколишню міську інфраструктуру. Зазвичай, чим ближче знаходиться рекламований об’єкт, тим густіше розташовуються носії. Іноді носії зовнішньої реклами використовуються в якості покажчиків до рекламованого об’єкта.
  • Магістральна — модель, при якій всі рекламні носії розташовуються уздовж основної (найбільш жвавої) міської магістралі. Розташування може бути двох видів: одностороннє (всі носії повернені в одну сторону руху) і двостороннє (носії повернені в сторону будь-якої з сторін руху).
  • Гніздова — модель, при якій рекламні носії розташовуються по місту «купками» по кілька штук (тобто гніздами). Зазвичай носії розміщуються в місцях найбільшого скупчення пішохідних і транспортних потоків: на розв’язках і перетинах автомобільних доріг, біля площ, ринків і так далі.
  • Експертна — модель, при якій рекламні носії розташовуються в різних місцях згідно з суб’єктивним уподобанням рекламодавця або обслуговуючого агентства (наприклад, вибираються кращі з незайнятих місць). Характеризується як найбільш хаотична і найменш ефективна з усіх перерахованих, проте Підготовка до проведення рекламної кампанії по цій моделі вимагає значно менше часу.

Особливості застосування даних моделей залежать від завдань рекламодавця, його фінансових можливостей, специфіки рекламованого товару або послуги.

ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

В цілому, ефективність застосування зовнішньої реклами не підлягає сумніву, проте якісна оцінка її ефективності часто представляє великі труднощі, оскільки використання стандартних методів медіапланування неможливо. Це обумовлено наступними причинами:

  • Для зовнішньої реклами характерна велика різноманітність: рекламні носії сильно відрізняються один від одного форматом, місцем розташування, застосовуваними при виготовленні реклами матеріалами, технологіями передачі зображення і багатьма іншими особливостями. Тому порівнювати ефект, одержуваний від контакту з настільки різними рекламними зверненнями, проблематично.
  • На ефективність сприйняття зовнішньої реклами істотно впливають погодні умови, час доби, сезонність, місце розташування й інші чинники.
  • Зовнішня реклама-фактично єдиний рекламний канал, в рамках якого відбувається рух рекламного повідомлення і його одержувача один щодо одного. Така ситуація породжує безліч питань щодо вимірювання параметрів рекламного впливу.
  • Зовнішню рекламу відрізняє відсутність вибірковості і велика ротація аудиторії.

Незважаючи на складнощі, існують певні методики, що дозволяють рекламодавцеві на імовірнісному рівні оцінити переваги і недоліки тієї чи іншої моделі розміщення. Основою для подібних обчислень служить визначення сукупного розміру потенційної цільової аудиторії реклами, що проводиться через оцінку обсягу загальної аудиторії конкретного місця розташування рекламного носія.

Основним показником розміру аудиторії є кількість потенційних рекламних контактів (число людей, що мають практичну можливість побачити цю зовнішню рекламу в одиницю часу — день, тиждень або місяць). При розрахунку використовуються дані, що спираються на вивчення маршрутів вуличного руху, частоти появи людей у певних вузлових точках, кількості водіїв автомобілів та пішоходів в одиницю часу, ймовірності візуального контакту, відстані видимості, перешкод огляду і так далі.

Додаткові заміри для різних днів тижня і місяця дозволяють виводити коефіцієнти, на основі яких розраховується сумарна аудиторія зовнішньої реклами.




Call Now ButtonЗателефонувати